Antalya Valiliği son günlerde özellikle sosyal medya hesaplarından dolaşıma sokulan “Ormanı bölüşen kamu personeline mahkeme dur dedi” paylaşımlar ile ilgili açıklamalarda bulundu. Valilikten yapılan yazılı açıklamada, kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi amacıyla açıklama yapılmasının gerekli görüldüğü belirtilerek, habere konu arazinin 2016 yılında bir vatandaş tarafından zilyetlik yoluyla kullanıldığının tespit edildiği ifade edildi. Açıklamada, haberde adı geçen personelin söz konusu araziyi bedelini ödeyerek satın aldığı kaydedildi.

“İDARİ SORUŞTURMA BAŞLATILMIŞTIR”

Antalya Körfez Gazetesi muhabiri Ertuğrul Gün'ün haberine göre; Valilik tarafından gazetecilere gönderilen açıklamada, “Habere konu olan husus yeni bir gelişme değildir. Bahse konu araziyi 2016 yılında bir vatandaşın zilyetlik olarak kullandığı; haberde belirtilen personellerin de söz konusu araziyi, bedelini ödemek suretiyle, satın aldığı anlaşılmıştır. Haberde yer verilen taşınmazlara ilişkin yargılama süreci ise 2022 yılında sonuçlanmış ve ilgili mahkeme tarafından gerekli değerlendirmeler yapılarak karar verilmiştir. Haberde belirtilen ve kamuoyuna yansıyan iddiaların, adı geçen personelin kişisel tasarruflarıyla ilişkilidir. Konuyla ilgili olarak Antalya Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığının görev ve sorumluluk alanları kapsamında herhangi bir ilgisi, yönlendirmesi veya dahliyeti bulunmamaktadır. Kamuoyuna yansıyan hususlar ayrıca kamu etiği açısından değerlendirilmiş olup, ilgili personel hakkında idari soruşturma başlatılmıştır.” denildi.

Kepez Kızıllı Mahallesi'ndeki Orman Arazisi (2)

Kaynak: ANTALYA KÖRFEZ GAZETESİ-ERTUĞRUL GÜN