Avrupa’da etkili olması beklenen aşırı sıcak hava dalgasının Türkiye’ye uzanabileceği yönündeki değerlendirmeler sürerken, Meteoroloji Genel Müdürlüğü’nün Antalya için yayımladığı 5 günlük hava tahmini dikkat çekti. Kent genelinde sıcaklıkların mevsim normallerinin üzerine çıkması beklenirken, bazı ilçelerde hava sıcaklığının 39 dereceye ulaşacağı öngörülüyor.
UZMANDAN ‘ISI KUBBESİ’ UYARISI
İstanbul Aydın Üniversitesi Meteoroloji Uzmanı Dr. Güven Özdemir, Avrupa’da etkili olması beklenen sıcak hava dalgasının "alışılmışın dışında ekstrem bir olay" olduğunu belirterek, oluşan yüksek basınç sisteminin Türkiye'yi de etkileyebileceğini söyledi. Özdemir, Avrupa üzerindeki güçlü yüksek basınç alanının doğuya ilerlemesi halinde Marmara, Ege, Akdeniz ve İç Anadolu'nun bir bölümünde sıcaklıkların hissedilir şekilde artacağını ifade ederek, "Bu sistemin Türkiye’ye ulaşma olasılığını yüzde 60-70 olarak görüyorum" dedi.

ANTALYA’DA SICAKLIKLAR YÜKSELİŞE GEÇİYOR
Meteoroloji'nin 5 günlük tahminlerine göre Antalya merkezde sıcaklıklar salı günü 37 dereceye kadar çıkacak. Çarşamba günü de 36 derece seviyelerinde seyredecek sıcaklıkların, haftanın ikinci yarısında bir miktar düşmesine rağmen 30 derecenin üzerinde kalması bekleniyor. Kent genelindeki tahminler ise sıcak hava etkisinin daha belirgin olacağını ortaya koyuyor. Kepez'de salı ve çarşamba günleri 39 derece, Serik'te 39 ve 38 derece, Manavgat'ta ise 39 ve 36 derece sıcaklık bekleniyor. Aksu ve Döşemealtı ilçelerinde sıcaklıkların 37 dereceye ulaşacağı tahmin edilirken, Belek'te 36, Kemer, Kumluca ve Demre'de ise 35 dereceye kadar çıkması öngörülüyor.

İÇ KESİMLERDE SAĞANAK, SAHİLDE BUNALTICI SICAK
Tahminlere göre Antalya'nın sahil kesimlerinde sıcak ve parçalı bulutlu hava etkili olacak. Akseki, Elmalı, Gündoğmuş, İbradı, Korkuteli ve Saklıkent çevrelerinde ise perşembe gününden itibaren gök gürültülü sağanak yağış bekleniyor. Buna rağmen iç kesimlerde de sıcaklıkların 30 derece civarında seyretmesi öngörülüyor.

UZMANLAR RİSK GRUBUNU UYARDI
Meteoroloji uzmanları, özellikle yaşlılar, kronik hastalığı bulunanlar, çocuklar ve açık alanda çalışanların günün en sıcak saatleri olan 11.00 ile 16.00 arasında güneş altında uzun süre kalmaması gerektiğini belirtiyor. Uzmanlar ayrıca bol sıvı tüketilmesi ve doğrudan güneş ışığına maruz kalınmaması konusunda uyarılarda bulunuyor.





