Talihsiz bir şekilde geçen sezon küme düşen Antalyaspor bu sezon Trendyol 1.Lig’de mücadele edecek. 1.Lig’de mücadele edecek olan Akdeniz temsilcisinin harcama limiti ise belli oldu.
ANTALYASPOR’UN HARCAMA LİMİTİ BELLİ OLDU
Antalyaspor’un bu sezon transfer yapması, oyuncu ve çalışan maaşları ile diğer giderlerini karşılayacağı harcama limitini belli oldu oldu. Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) kırmızı-beyazlı ekibin harcama limiti; 238 milyon 101 bin 948 olarak belirledi. Toplamda Antalyaspor’un bu sezon harcayabileceği limiti yaklaşık 4,36 milyon euro belirlendi.
1.LİG EKİPLERİNİN HARCAMA LİMİTLERİ
1.Lig’de mücadele edecek molan takımların harcama limitleri şu şekilde:
-
Esenler Erokspor — 476 milyon 173 bin 702 TL
-
Sipay Bodrum FK — 305 milyon 291 bin 101 TL
-
Atko Grup Pendikspor Futbol A.Ş. — 158 milyon 711 bin 721 TL
-
Emre Gökdemir İnşaat Ankara Keçiörengücü — 108 milyon 181 bin 421 TL
-
Özbeyli Bandırmaspor — 123 milyon 144 bin 131 TL
-
Manisa Futbol Kulübü — 107 milyon 337 bin 579 TL
-
Özbelsan Sivasspor — 431 milyon 132 bin 6 TL
-
İstanbulspor A.Ş. — 145 milyon 94 bin 559 TL
-
SMS Grup Sarıyerspor — 328 milyon 665 bin 980 TL
-
Alagöz Holding Iğdır FK — 421 milyon 39 bin 95 TL
-
İmaj Altyapı Vanspor Futbol Kulübü — 139 milyon 577 bin 869 TL
-
Boluspor — 0 TL
-
Eminevim Ümraniyespor — 160 milyon 181 bin 601 TL
-
Hesap.com Antalyaspor — 232 milyon 101 bin 948 TL
-
Eczoner Kayserispor — 232 milyon 101 bin 948 TL
-
Misli.com.tr Fatih Karagümrük — 232 milyon 101 bin 948 TL
-
Bursaspor — 232 milyon 101 bin 948 TL
-
Batman Petrolspor A.Ş. — 232 milyon 101 bin 948 TL
-
Muğlaspor Kulübü — 232 milyon 101 bin 948 TL
HARCAMA LİMİTİ YÜZDE 75 AZALDI
Süper Lig’de mücadele den Antalyaspor’un geçtiğimiz ara transfer döneminde harcama limiti 893 milyon 386 bin 206 TL olarak açıklanmıştı. Küme O dönemin güncel döviz kuru ile bu miktar 17 milyon 867 bin 726 euroya tekabül ediyordu. Antalyaspor’un küme düşmesiyle beraber harcama limitinin yüzde 74,2 azaldığı hesaplandı. İki rakam arasındaki fark 661 milyon 284 bin 258 olarak belirlendi. Başka bir ifadeyle, yeni limit eski limitin yalnızca yüzde 25,98'i seviyesindedir.
ANTALYASPOR’DA TRANSFER YASAĞI DEVAM EDİYOR
Süper Lig’in 2025-2026 sezonuna 18 transferle başlayan Antalyaspor ilerleyen haftalarda transfer yasağı almıştı. Ara transfer dönemini de transfer yapmadan boş geçen Akdeniz temsilcisi, küme düşmüş ve ardından FIFA yaptırımları ile karşı karşıya kalmıştı. FIFA'nın resmi internet sitesinde yayımlanan güncel listeye göre; Antalyaspor, Kayserispor ve Ankaragücü kulüplerine transfer yasağı getirildi. Yayınlanan resmi listeye göre, 1. Lig ekipleri olan Antalyaspor ve Kayserispor'a 3'er transfer dönemi boyunca oyuncu tescil yasağı uygulandı.
Bu karar, söz konusu kulüplerin önümüzdeki üç transfer penceresi boyunca yeni futbolcu kaydı yapamayacağı anlamına geliyor. Şu anda FIFA’da bekleyen 14 dosyası bulunan Antalyaspor için alınan bu karar kulübün önümüzdeki dönemlerdeki kadro planlamalarını ve rekabet gücünü ciddi şekilde etkileyecek bir tablo oluşturuyor.





