Milyonlarca çalışanın merakla beklediği 2027 asgari ücret zammı için hesaplamalar başladı. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasının (TCMB) 2026 yıl sonu enflasyon tahminini yüzde 29,5’e yükseltmesinin ardından yeni zam senaryoları gündeme geldi. Aralık ayında başlayacak Asgari Ücret Tespit Komisyonu görüşmeleri öncesinde yüzde 30-34 aralığındaki artış beklentisi öne çıkarken, bu senaryoya göre net asgari ücretin 37 bin TL seviyesine yaklaşabileceği hesaplanıyor.

ASGARİ ÜCRET GÖRÜŞMELERİ ARALIK AYINDA BAŞLAYACAK

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, 2027 yılında geçerli olacak asgari ücretin belirlenmesine yönelik çalışmaların aralık ayında başlayacağını açıkladı. İşçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu, yapılacak görüşmelerin ardından yeni ücret tutarını belirleyecek. Yeni asgari ücretin aralık ayının sonunda açıklanması bekleniyor. 2026 yılında yüzde 27 zamla net 28 bin 75 TL olarak uygulanan asgari ücrete yıl içerisinde ara zam yapılmadı. Ekim 2026 itibarıyla yıllık enflasyonun yüzde 29,77 seviyesine ulaşması da yeni dönem zam hesaplamalarında etkili oldu.

Antalya’da Maaş Hesabı Yapanları Ilgilendiriyor Para En Çok Nereye Gidiyor12 (2)

2027 ASGARİ ÜCRETTE YÜZDE 30-34 ZAM SENARYOSU

2027 asgari ücretine ilişkin hesaplamalarda yüzde 25 ile yüzde 40 arasında değişen farklı artış oranları gündeme geliyor. Enflasyon beklentileri, çalışanların alım gücü ve bütçe göstergeleri üzerinden yapılan değerlendirmelerde yüzde 30-34 aralığındaki zam senaryosu öne çıkıyor. Mevcut net asgari ücret olan 28 bin 75,50 TL üzerinden yapılan hesaplamaya göre yüzde 30 zamda net ücret 36 bin 498 TL'ye, yüzde 33,7 zamda ise 37 bin 537 TL'ye yükselebiliyor.

Paraa (2)

ZAM ORANINA GÖRE 2027 ASGARİ ÜCRET NE KADAR OLACAK?

Mevcut net 28 bin 75,50 TL ve brüt 33 bin 30 TL üzerinden yapılan hesaplamalara göre farklı zam oranlarında ortaya çıkabilecek ücretler şöyle:

Yüzde 25 zam yapılırsa:

- Net asgari ücret: 35.094 TL

- Brüt asgari ücret: 41.288 TL

Yüzde 29,5 zam yapılırsa:

- Net asgari ücret: 36.358 TL

- Brüt asgari ücret: 42.774 TL

Yüzde 30 zam yapılırsa:

- Net asgari ücret: 36.498 TL

- Brüt asgari ücret: 42.939 TL

Yüzde 33,7 zam yapılırsa:

- Net asgari ücret: 37.537 TL

- Brüt asgari ücret: 44.161 TL

Yüzde 35 zam yapılırsa:

- Net asgari ücret: 37.902 TL

- Brüt asgari ücret: 44.591 TL

Yüzde 40 zam yapılırsa:

- Net asgari ücret: 39.306 TL

- Brüt asgari ücret: 46.242 TL

Merkez Bankasının yüzde 29,5'lik yıl sonu enflasyon tahminiyle aynı oranda zam yapılması durumunda ise net asgari ücretin yaklaşık 36 bin 358 TL olması bekleniyor.

Paraa (4)

VERGİ İSTİSNASI VE İŞVEREN DESTEĞİ DE GÜNDEMDE

2027 yılı bütçesinde asgari ücret vergi istisnası için ayrılan kaynaktaki yüzde 33,7'lik artış da yeni dönem ücret hesaplamalarında dikkat çekiyor. Ancak bu artış, asgari ücrete aynı oranda zam yapılacağı anlamına gelmiyor. Yeni dönem görüşmelerinde işveren desteğinin artırılması, mevcut vergi istisnasının yeniden değerlendirilmesi ve çalışanlara sağlanan giyecek, yakacak ve kira yardımlarının vergiden istisna edilmesi gibi başlıkların da gündeme gelmesi bekleniyor.

Para-6

2027 ASGARİ ÜCRET NE ZAMAN AÇIKLANACAK?

Asgari Ücret Tespit Komisyonunun aralık ayında en az dört toplantı gerçekleştirmesi bekleniyor. Görüşmelerin ardından 2027 yılında geçerli olacak asgari ücretin 20-25 Aralık tarihleri arasında açıklanabileceği öngörülüyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ