Yaz mevsiminin etkisini iyice hissettirdiği Antalya'da sıcak havadan bunalan vatandaşlar, buzlu ve soğuk içeceklere yoğun ilgi gösteriyor. Ancak uzmanlar, özellikle açıkta satılan ve hijyen koşulları belirsiz olan ürünlerin sağlık açısından önemli riskler taşıdığına dikkat çekiyor. Gıda Mühendisleri Odası Antalya Şube Başkanı Ali Manavoğlu, serinlemek amacıyla tüketilen buzlu içeceklerin güvenilir işletmelerden alınmasının büyük önem taşıdığını belirtti.
“HİJYEN KURALLARINA DİKKAT EDİLMELİ”
Ali Manavoğlu, "Her türlü içecekte hijyene dikkat eden işletmeler tercih edilmeli. İmalattan satışa kadar her aşaması denetlenen işletmelerden alışveriş yapmak sağlık açısından vazgeçilmez bir unsurdur. Özellikle açıkta satılan dondurmalar ve buzlu içecekler satın alınırken dikkatli olunmalı, güvenilir olmayan yerlerden ve sokak satıcılarından alışveriş yapılmamalıdır." dedi.

SOKAKTA SATILAN ÜRÜNLER RİSK TAŞIYOR
Yaz aylarında sokaklarda ve yol kenarlarında satışa sunulan buzlu içeceklerin çoğu zaman hijyen kurallarına uygun şekilde hazırlanmadığına dikkat çekildi. Uzmanlar, bu ürünlerin hazırlanmasında yeterli bilgi ve deneyime sahip olmayan kişilerin görev almasının halk sağlığı açısından risk oluşturduğunu belirtiyor. Uygun koşullarda muhafaza edilmeyen süt ürünleri ile hijyenik olmayan makinelerde hazırlanan buzlu içeceklerin boğaz enfeksiyonu, bağırsak enfeksiyonu ve gıda zehirlenmelerine neden olabileceği ifade edildi.
“DONDURMADA PASTÖRİZE SÜT VE HİJYEN ŞART”
Manavoğlu, dondurmanın mutlaka pastörize sütten üretilmesi ve hijyenik koşullarda hazırlanması gerektiğini vurguladı. Sağlıksız ortamlarda üretilen ürünlerde bakterilerin hızla çoğalabileceğini belirten Manavoğlu, bu durumun ciddi sağlık problemlerine yol açabileceğini söyledi. Yetkililere de çağrıda bulunan Manavoğlu, özellikle seyyar satıcılara yönelik denetimlerin artırılması gerektiğini ifade etti. Dondurma ve buzlu gıdalarda kullanılan katkı maddelerinin Türk Gıda Kodeksi'ne uygun olması gerektiğini belirten Manavoğlu, kayıt dışı üretim ve satışın halk sağlığını tehdit ettiğini dile getirdi.

İNSAN SAĞLIĞINDA RİSK OLUŞABİLİR
Manavoğlu, aşırı sıcak havalarda çok soğuk ve bol buzlu içeceklerin de sağlık açısından risk oluşturabileceğini belirtti. Özellikle farenjit başta olmak üzere boğaz enfeksiyonları, mide ağrısı ve ishal gibi sindirim sistemi rahatsızlıklarının görülebileceğine dikkat çekilerek, içeceklerin aşırı soğuk yerine serin şekilde tüketilmesi öneren Manavoğlu dikkat edilmesini istedi.




