Antalya Büyükşehir Belediyesi, sosyal belediyecilik anlayışı kapsamında hayata geçirdiği Mavi Ev (Alzheimer Hasta ve Hasta Yakınları Buluşma Merkezi) ile Alzheimer ve demans hastalarının yaşam kalitesini yükseltiyor. Özellikle hastalığın 1. ve 2. evresindeki bireylere yönelik hizmet veren merkez, uzman ekipler gözetiminde psikososyal destek, fizik tedavi, rehabilitasyon ve ergoterapi gibi profesyonel uygulamalarla hastaların günlük yaşam becerilerini korumayı hedefliyor.

HASTALAR İÇİN AKTİVİTE DOLU BİR YAŞAM

Mavi Ev’de hastaların zihinsel ve fiziksel gelişimlerini desteklemek amacıyla geniş bir yelpazede etkinlikler düzenleniyor. Zeka oyunları, ahşap boyama, el sanatları, müzik dinletileri ve bahçede sebze yetiştiriciliği gibi faaliyetler, hastaların sosyal hayata aktif katılımını sağlıyor. Bu çalışmalar sayesinde hastalar hem keyifli vakit geçiriyor hem de sosyal bağlarını güçlendirerek izole bir yaşamdan uzaklaşıyor.

HASTA YAKINLARI NEFES ALIYOR

Merkez, yalnızca hastalar için değil, hasta yakınları için de büyük bir kolaylık sunuyor. Hastaların güvenli ve profesyonel bir ortamda vakit geçirmesi sayesinde yakınları, günlük işlerini rahatlıkla halledebiliyor ve kendilerine vakit ayırabiliyor. Hizmetten yararlanan vatandaşlardan Recep Atik, Mavi Ev’deki profesyonel bakımdan duyduğu memnuniyeti belirterek, haftada üç gün geldikleri merkez sayesinde eşiyle birlikte çok daha kaliteli zaman geçirdiklerini ifade etti.

"BURADA YENİ ARKADAŞLAR EDİNİYORUZ"

Merkezde aktif olarak vakit geçiren Alzheimer hastası Şükriye Tanrıverdi, evde hareketsiz kalmak yerine Mavi Ev'de bulunmanın kendisi için çok daha faydalı olduğunu vurguladı. Tanrıverdi, yeni arkadaşlar edindiklerini, sosyalleşip sohbet ettiklerini belirterek sunulan hizmetlerden duyduğu mutluluğu paylaştı.

Kaynak: BÜLTEN